Naeen lange reis aangekomen in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu Naeen lange reis aangekomen in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

Naeen lange reis aangekomen in Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 November 2013 | Australië, Sydney

Na een hele lange emotionele reis te hebben gehad zit ik dan eindelijk op mijn kamertje. Het afscheid nemen was toch zwaarder dan ik had gedacht. Woensdag ochtend vertrok ik dan ook met dikke huilende ogen in de auto met paps en mams naar schiphol. Samen hebben we ingecheckt en wilde we koffie gaan drinken bij een cafeetje. Toen stonden mijn vriendinnen Kelly en romy daar ineens als verassing om mij uit te zwaaien. De tranen kwamen al weer op, zo lief! Even samen nog gekletst en toen moest ik ook hun echt gedag gaan zeggen. Ik ben snel door de douane gelopen , zodat ik niet meer kon omkeren. Op dat moment besefte ik het me echt, vanaf nu moet ik het echt alleen doen. Even een broodje gegeten en tot rust gekomen ben ik naar mijn gate gelopen, waarna ik al vrij snel kon instappen. Voor ik het wist zat ik alweer in Abu Dhabi. Wat een vliegveld is dat zeg! Het enige wat ik daar zag waren mannen in witte jurken met witte gewaden op hun kop. Vrouwen allemaal zwaar gesluierd en ik werd natuurlijk weer van top tot teen aangekeken door m’n blonde haar. Even een Indonesië momentje kwam bij mij weer naar boven. Op de borden stond dat min volgende vlucht naar Sydney al aan het boarden was, dus ik moest nog doorlopen ook. Nog snel even via wifi contact met het thuis front dat alles goed gaat en ben vervolgens snel weer in het volgende viegtuig gestapt. Wat bleek, heel veel stoelen bleven leeg, waardoor ik snel op een stoel bij het raam ben gaan zitten. Ook de stoel naast mij was leeg, dus ik had voor mezelf een heel bankje gecreerd zodat ik daar de hele nacht een beetje op kon slapen. En dat is me ook redelijk gelukt. Ik heb in totaal 5 uur geslapen( wat best veel voor mij is in een vliegtuig). Na 12,5 uur weer gevlogen te hebben kwam ik dan eindelijk aan in Sydney. Wat is die stad groot en mooi vanuit de lucht!! Mijn koffer lag al op de band en voor ik het wist stond ik alweer in de rij om door de douane te gaan. Hier in Australie moet iedere passagier op een rode loper staan, achter elkaar, waarna een paar honden langs je koffers lopen om te ruiken of je geen eten, drinken of andere verboden middelen mee had genomen. Ik voelde me net een drugsdealer die onderzocht werd!
Natuurlijk is er bij mij niks gevonden, waarna ik David mijn huisbaas heb contact dat ik aan was gekomen. Hij stond op de parkeerplaats al klaar met zijn busje en bracht mij naar het studentenhuis. Onderweg mijn eerste Engelse conversatie hier gehad, ja dat was even omschakelen, maar ook dat lukte. Met handen en voeten kom je een heel eind! Toen we aankwamen heeft hij mij het hele huis laten zien inclusief mijn kamertje. Ik heb een 2 persoonskamer nu tijdelijk voor mij alleen. Ideaal, waardoor ik nu op mijn gemakje alles kan uitpakken en de weg een beetje kan vinden. Vervolgens ben ik naar beneden gelopen waar alle studenten samen zaten te kletsen en tv zaten te kijken. Mijn eerste indruk is leuk! Leuke groep mensen, die veel van feesten houden en allemaal net zoals ik een stage hier volgen. We kunnen elkaar dus steunen als we het even zwaar hebben;). Ik kreeg gelijk hulp van een huisgenootje voor mijn stopcontact. Ja ik heb nu natuurlijk helaas geen man naast me, dus moet ik het even aan iemand anders vragen! Gelukkig kon hij helpen en heb ik weer een stopcontact die het doet. De wifi is geïnstalleerd en kon het thuis front weer even laten weten dat ik was aangekomen en het goed met me gaat. Morgen loopt iedereen natuurlijk stage, waardoor ik lekker zelf op pad ga. Even kijken waar alles zit, boodschapjes doen en dan mn stage plaats maar eens gaan opzoeken. Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk zo lang reizen is als men zegt.
Nu ga ik snel proberen te slapen, het is hier half 1 snachts, maar voor mijn gevoel is het half 3 s midddags..dat gaat nog wat worden die jet legg…
Hopelijk zie ik morgen wat meer van de stad en kan ik wat foto’s maken in het licht.
Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven zodat ik jullie goed op de hoogte kan houden!
Veel liefs Chantal.

  • 14 November 2013 - 15:38

    Maartje:

    Chan, wat goed om te horen dat alles goed is gegaan en je al een beetje gesetteld bent op je kamertje! Genieten daar!! Xxx

  • 14 November 2013 - 16:00

    OD:

    G’day Mate, Greetings from above to down under!!
    Please to heard that you had a good journey, when will you start work?
    Question, now that you are in an English speaking country, will your replies be in English/Australian? :-)

  • 14 November 2013 - 16:21

    Flo:

    Chananas!

    Jeetje, die tranen kan ik mij helemaal voorstellen. Ook lekker om dat lekker te laten gaan. Dat hoort een beetje bij schiphol, verre reis, weg zijn van thuis en nieuwe ervaringen opdoen. Nu al een heel verhaal kunnen schrijven! How nice ;-)

    Slaap lekker in Aussieeeee en have fun morgen in the big city!
    xxx

  • 14 November 2013 - 16:56

    OPA:

    Lieve Chantal,

    Geweldig dat je er al helemaal zit inclusief onderdak en huis genoten !!!

    En nu maar genieten en gewennen. Fijn om van je te horen.

    Succes OPA

  • 14 November 2013 - 17:14

    Judith:

    Jouw vertrek was een mooi Hello Goodbye moment geweest zeg! Heel veel plezier en vooral genieten.

    Groetjes,
    Judith

  • 14 November 2013 - 17:16

    Oma:

    Lieve Chantal,

    Afscheid nemen is en blijft een probleem, altijd , daarna de grote reis helemaal alleen, Geweldig dat alles zo voorspoedig is gegaan. Morgen op onderzoek uit gaan om de eerste indrukken te krijgen van de stad. Geniet van alles en wij van jouw berichten.

    Veel liefs xxx OMA


  • 14 November 2013 - 18:16

    Sylvia:

    Wat fijn dat het goed met je gaat. De reis heb je gelukkig achter de rug. Prettig dat iedereen ook aardig is. Ben benieuwd hoe je stage plek is...veel plezier xxx syl

  • 14 November 2013 - 22:38

    Romy:

    Hee lieverd,

    We hadden natuurlijk al ff contact gehad, maar super leuk je eerste verslagje zo! Ik ben erg benieuwd naar hoe je het morgen (vandaag) gaat hebben en wat de eerste indrukken zullen zijn.

    Liefs,

    Room

  • 14 November 2013 - 22:58

    Set:

    Hee zusje,

    schrijfkampioen!! Ik zeg ;mooi boek als je terug komt;)

    Trots op jou:-)

    Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Ziekenhuis stage in Sydney, Australie!

Actief sinds 07 Nov. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8250

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 08 Februari 2014

Stage Sydney

Landen bezocht: