emoties, afscheid en vakantie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu emoties, afscheid en vakantie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

emoties, afscheid en vakantie!

Door: chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

31 Januari 2014 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,
Na mn paps en mams gedag te hebben gezegd en voor het laatst met zn 3tjes bij bondi beach hadden gegeten, begon mijn normale werkweek weer. Gelukkig mocht ik na 1 dag terug op mijn normale orthopedie etage terug en kon ik daar ,bij de bekende groep waar ik al die weken stage bij heb gelopen, mijn stage afronden. Het waren weer drukke dagen, maar ook wel hele gekke dagen. Het verliep zo snel allemaal weer, voordat ik het wist was het vrijdag en moest ik afscheid nemen. Als dank had ik stroopwafels voor alle werknemers van de afdeling meegenomen. Deze heb ik via via kunnen vinden ik een heel klein winkeltje in bondi junction, ideaal! Ze vonden het heerlijk en hadden er nog nooit van gehoord. Zo leuk om mensen dan iets van jou land te geven, wat voor mij het normaalste eten van de wereld is.
Ook voor de dokter, die voor mij deze stage had geregeld ,en de teamleider van de afdeling zelf had ik een paar echte Hollandse cadeautjes vanuit Nederland meegenomen, als dank. Ze vonden het super aardig en kreeg veel complimentjes. Toen kwam het moment daar om echt vaarwel te zeggen tegen iedereen. Ik kreeg veel knuffels en lieve wensen van iedereen mee. Ook kreeg ik van mijn teamleider, namens het hele team, een cadeau als dank. Een mooie zilveren slaven armband met de tekst: “reach for the stars” erin gegraveerd. Zo vreselijk lief en een mooi gebaar dat ik er helemaal emotioneel van werd. De tranen liepen over mn wangen toen ik het ziekenhuis uitliep. Zo gek, had van te voren nooit verwacht dat dit zou gebeuren, maar het idee dat je deze mensen nooit meer in je leven zal zien, raakte me toch enorm. Maargoed de ervaringen en de herinneringen aan deze stage zal ik altijd bij me dragen en nooit meer vergeten.

Na alle emoties te hebben gehad kwam de blijdschap weer naar boven, want ik had vakantie! Zaterdag heb ik de hele dag mn kamer opgeruimd, koffer ingepakt en alles schoongemaakt. Pff, wat een klus was dat. Je beseft helemaal niet hoeveel spullen je eigenlijk dan allemaal nog bij je hebt. Laatste avond nog een drankje in Darling harbour met huisgenootjes gedaan en zondag ochtend afscheid genomen van alle huisgenootjes die nog in het huis zaten. Ze kwamen speciaal in de ochtend in pyama naar buiten om gedag te zeggen, zo lief! Gelukkig weet ik dat ik deze mensen in Nederland weer een keer zal zien bij een reunie, waardoor dit afscheid wat minder zwaar viel als de vorige. Toen opweg naar pap en mam die inmiddels weer in Sydney zaten. Ze hebben een super week in Melbourne en de Great ocean road gehad, dus we hadden weer een hoop bij te kletsen. Het was zo fijn om ze weer te zien en te weten dat je ze nu echt niet meer hoeft te laten gaan!

De laaste dag in Sydney heb ik dan ook samen met papa en mama afgesloten met Australian day! Dit is de Koninginnedag van Australie. Geweldig was het. Overal activiteiten in de stad en megaaaaa druk! Onwijs veel bootjes met vlaggetjes in de haven met oude VOC schepen die vroeger aan land hier kwamen, tot gratis bbq’s en muziek festivals. Overal was wat te doen. ’s Avonds in chinatown wat gegeten en de dag afgesloten met een mega vuurwerkshow in darling harbour. Een betere afsluiting van Sydney kon ik me niet wensen!!

Toen begon de reis echt, met het vliegtuig afgelopen maandag naar Cairns. De weersvoorspellingen waren niet heel goed, maar tropen en 30 graden waren we al zeker blij mee. En dat bleek ook, het regende toen we aankwamen, maar dat heerlijke tropen weertje en de temperatuur maakte alles weer goed. We zaten in een leuk Aziatisch hotelletje, tussen de tropische planten met mooi zwembad. Het leek even weer alsof ik in Vietnam liep, geweldig zo mooi! Die middag hebben we cairns een beetje bekeken. Erg leuk plaatsje, met een lagoon( zwembad aan zee) en veel restaurantjes en winkeltjes. Ook heeeel veel bureautjes waar je verschillende tourtjes kon boeken om het great barrier reef of de jungle in te gaan. We hadden geen zin om ze allemaal af te lopen, dus hebben bij een willekeurig winkeltje een tourtje voor de volgende dag naar “Cape Tribulation” geboekt. Dit is een kust route boven cairns, waar een groot tropisch regenwoud ligt die als enige in de wereld aan de zee grenst. Vervolgens ’s avonds bij foodstalls gegeten en mijn aziatische gevoel kwam weer helemaal naar boven.

De volgende ochtend werden we na het ontbijt vroeg opgehaald met een busje. Bepakt en al (tegen de regen) reden we naar het noorden toe richting Port Douglas. Daar wat koffie gedronken om de trip te vervolgen naar het daintree River. Hier maakte we een boottocht over de rivier waar krokodillen in leven. We hebben er in totaal 3 kleine gezien, want de grote zitten natuurlijk onderwater . De bus ging ondertussen met de pond naar de overkant waar wij met de boot werden afgezet. We kwamen nu echt midden in een tropisch regenwoud terecht. Na weer een stuk te hebben gereden hebben we een boswandeling in de stromende regen midden door het tropische regenwoud gemaakt en kregen uitleg over alle soorten planten. En dat zijn er een hoop kan ik je vertellen!! Ook vertelde ze hoe de Aboriginals deze vroeger (en nog steeds) gebruiken. Onwijs interessant was het en die regen had ook wel wat speciaals zo in een regenwoud. Dus al met al was die regen helemaal niet erg! Vervolgens het punt : Cape tribulation gezien waar het regenwoud samen komt met de zee en daar wat geluncht. Zo bijzonder om daar dan te mogen staan samen met je ouders!! Op de terug weg gingen we als laatste stop langs een abergonal plaatsje met een mooi natuurgebied eromheen. Erg toeristisch, maar wel erg mooi en leuk om gezien te hebben. Ik kon me steeds meer inbeelden hoe deze mensen hier midden in de jungle hebben gewoond.

’s Avonds om 19:00 uur werden we pas weer bij het hotel afgezet. Je begrijpt we waren gesloopt en hadden geen zin om weer 20 min naar het stadje door de stromende regen, wat inmiddels met bakken uit de hemel kwam, te moeten lopen. Het hotel had een Indonesisch restaurant, dus ideaal. Hebben heerlijk indisch gegeten en weer kwam het aziatische gevoel met de tropische temperaturen naar boven.
De volgende dag hadden we een rust dagje ingepland. Het was gelukkig droog zodat we na het ontbijt het stadje verder konden bekijken. Echter, het waaide vreselijk hard, het leek wel storm. En dat klopte ook…we kregen te horen dat er een cycloon op komst was en dat alle snorkel tochten op zee voor de rest van de week waren afgelast..Een grote teleurstelling bij papa en mij, want wij hadden hier zo naar uitgekeken! Dit is namelijk HET snorkel en duikgebied in de wereld. Een goede reden om nog een keer terug te gaan zullen we maar zeggen. Toen moest er een plan B bedacht worden. We kwamen een leuk Aboriginal park tegen waar je precies kon zien hoe zij in die tijd hier geleefd hadden. Dit hebben we de volgende dag dan ook gedaan. Na een relaxte dag bij de lagoon te hebben gehad gingen we dus de laatste dag met een busje in de ochtend naar het Tjapukai park. Onwijs leuk bleek het te zijn, we hebben alle 3 met boemerangs en speren mogen gooien, zoals zij dat vroeger ook deden (je raadt het al: Huilen van het lachen natuurlijk, haha) en vervolgens mooie aberigonal dansen, hutjes en uitleg over het leven daar gezien. Als laatste kreeg ik nog prive les van een echte aberigonal op een digeridoe (blaas instrument hier in australie). Vreselijk moeilijk, maar ook zo gelachen weer! Al met al een goed en geslaagd plan B dus!

’s Avonds nog 1 keer uit eten geweest in Cairns, we kwamen een leuke studenten kroeg tegen wat mij bekend voor kwam (die had je ook in airlie beach en sydney). Voor 1 bedrag krijg je een vol bord eten en een gratis drankje erbij. Prima idee vonden mn ouders het en hebben ons laatste avondmaal tussen alle backpackers buiten op het terras gegeten, onwijs leuk en nog gezellig ook! ’s Avonds de koffers ingepakt om onze reis te vervolgen richting Brisbane. Weer een heel ander gedeelte van Australie. Ik ben benieuwd hoe dit gebied er weer uit zal zien. 1 ding ben ik wel achter gekomen en dat is dat Australië echt een land is waar alle landen in samen komen. Ik herken steeds dingen in gebieden waar ik ooit eerder ben geweest in de wereld. Van de tropen tot aan hoge bergen en kou en subtropische klimaten langs de kust. Ideaal een land wat alles in 1 heeft. Nu opweg weer naar Brisbane om een auto te huren en zelf door dit prachtige land te gaan reizen. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan verlopen, LINKS rijden met 2 gillende vrouwen in de auto, haha!

Nog 1 week te gaan, dus nog even goed genieten met elkaar, want de tijd blijft omvliegen…
Veel liefs Chantal.

  • 04 Februari 2014 - 14:15

    Leontine:

    Hello,

    Het is zo leuk om steeds je verslag te lezen. Ik zie de dingen voor me die je in het verhaal schrijft.
    Het is ook zo leuk dat je ouders het naar hun zin hebben. Je moet er geweest zijn om er over mee te kunnen praten. Het is echt een ongelooflijk mooi en gastvrij land.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en blijf genieten tot de laatste minuut


    Liefs Leontine en jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Ziekenhuis stage in Sydney, Australie!

Actief sinds 07 Nov. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 8252

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 08 Februari 2014

Stage Sydney

Landen bezocht: