2e operatie,veel leren en zomervakantie gevoel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu 2e operatie,veel leren en zomervakantie gevoel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Chantal - WaarBenJij.nu

2e operatie,veel leren en zomervakantie gevoel

Door: chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

09 December 2013 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Het is weer het einde van de week en een goed moment om jullie weer even up to date te brengen. Ik begon afgelopen maandag ochtend vrolijk aan mijn week, want er stond weer een operatie op de planning. Deze keer zou ik een totale heup operatie te zien krijgen, die door de arts ,waarbij ik aan de telefoon heb gesolliciteerd, werd uitgevoerd. Mijn leuke bekakte nurse educator vertelde mij vrijdag dat ik er “half past 7”moest zijn, dus ik dacht oke een half uurtje eerder dus dan normaal (half 7 dus).. dus ik met mn goede gedrag vroeg opgestaan en daarheen, maar er was natuurlijk niemand..half 8 bedoelde zij natuurlijk...zo stom, maarja weer wat geleerd denk ik dan maar, enne beter te vroeg dan te laat komen!

Net zoals de vorige keer kreeg ik weer dat leuke blauwe smurfen pak aan en mocht ik het hele traject weer meekijken, van anesthesie tot operatiekamer, verkoeverkamer en weer terug naar de orthopedieafdeling. Deze keer was het een totale heup operatie, waardoor er bij de patiënt een heel stuk heup eruit letterlijk werd gezaagd en er een nieuw metaal prothese terug in werd gestopt. Ik blijf me verbazen op welke brute kracht dit allemaal gebeurd, maar anders kan het niet vertelde die arts. Ik vond het vooral heel interessant om deze operatie te zien, aangezien mijn oma misschien ook deze operatie moet ondergaan. Nu weet ik precies wat ze doen en kan ik de bijkomende pijn en procedure beter begrijpen.

Na de eerste dag heb ik deze mw. op de orthopedie afdeling de hele week verzorgd en begeleid. De arts en de fysiotherapeut kwamen soms langs en overlegde ik dan mee hoe het tot nu toe gaat en wat er nog gedaan moest worden. Ook maak ik Infuzen klaar, verwijder ik drains, verzorg katheters, etc. Alles wat langs komt , mag ik onder begeleiding doen. Het wordt steeds echter en leer dus een hele hoop!
De patient zelf was een hele aardige mevrouw en gaf mij vaak veel tips over plekken die hier in de omgeving mooi zijn en ik echt naar toe moet gaan. Best handig dus om met de locale mensen hier in contact te komen. Alles heb ik opgeschreven en ik hoop komend weekend 1 van deze mooie tourtjes te kunnen maken.

Ook heb ik tussendoor de kerstvakantie van set en ik helemaal geregeld. We gaan de eerste dagen naar Melbourne en zitten daar met kerst. Na kerst gaan we terug naar Sydney en willen dat weekend naar jervis bay (een mega mooi wit strand met blauw water), om vervolgens oud en nieuw bij de harbour bridge hier in sydney te kunnen vieren en als laatste van 1 januari tot 5 januari een zeilboot trip langs de white sundays!!! Een hele hoop leuke plannen dus, nog even 2 weken werken en dan komt ze al!! Kan niet wachten;)

Het weekend was voor mij echt even bijkomen. Bijna het hele huis (30 mensen) waren een weekendje weg. Deze trip hadden ze al geboekt voordat ik hier aankwam, dus helaas ik kon niet meer mee. Maaar achteraf vond ik dat ook helemaal niet erg. Lekker zaterdag op mn gemakje opstaan, de was doen, wat aan schoolwerken en in de zon zitten was ook geen straf. ’s Avonds ben ik met 4 andere meiden, die ook thuis waren gebleven, gaan stappen in het bekende darling harbour. Wat blijft Sydney toch een gave stad. In de nacht is het er serieus even druk als op de dag. Zoveel mensen en zoveel kroegjes en cafeetjes, super leuk!! Zondag was ik dan ook aardig brak en ben ik met dezelfde meiden een dagje naar bronte beach geweest. Dit is een strand naast bondi beach, ook erg leuk en mooi en wat een megaaaa grote golven!! De zee ben ik dus niet ingegaan, de zon, azuur blauwe zee en een briesje met de gedachte dat het in Nederland koud is en al sneeuwt, gaf voor mij echt het ideale zomervakantie gevoel!! ’s Avonds met elkaar thuis gebarbecued in de tuin, waarna ik echt het gevoel had dat ik op zomervakantie was. Helaas is de werkelijkheid weer daar en moet ik morgen weer naar stage. Voor het eerst zal ik maandag en dinsdag een avond dienst lopen. Ook wel eens leuk, en kan ik gelukkig nog even uitslapen. Nog 2 weken en dan heb ik echt even vakantie en komt set langs, heb er zoveel zin in! Nog even 2 weken bikkelen, maar de tijd vliegt om. Ik zit er alweer bijna een maand!! Ik probeer echt echt van ieder moment te genieten dat ik hier zit, want voor je het weet zit ik weer in de kou…

Veel liefs,
Chantal.

• 09 December 2013 - 09:28

OPA:

Lieve Chantal,
    Geweldig allemaal,wat leerzaam. Ik heb zo een idee dat je nu veel meer opsteekt dan al deze kennis uit een boek te moeten leren. En dan nog de gespecialiseerde toerlichtingen er bij !!

Daarnaast nog de buitenlandse leefwijze.

Veel succes.

Liefs OPA

• 09 December 2013 - 09:44

Flo:

Chananas, zomervakantie gevoel! Dat klinkt goed zeg... morgen wordt het hier kouder. Inmiddels zijn veel huiskamers gevuld met een kerstboom. Jij hebt wel echt een hele bijzondere kerst dit jaar. Een heerlijke vooruitzicht dat Lisette komt. Gezellig met zn tweetjes in de zon kerst vieren. Ondertussen nog lekker toekijken als ze in heupjes snijden, infuzen, drains, katheters en dat alles in je smurfen pakkie ;-)

Je zal wel met je avonddienst begonnen zijn of bijna. Veel plezier!! Ajuuu, Flo